اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت سامانه بارشی و سرد در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح زرد شماره ۶۷ صادر کرد.

هواشناسی اردبیل هشدار زرد صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز (پنجشنبه ۱۴ دی) تا عصر فردا (جمعه) جو استان اردبیل آرام با آسمانی صاف تا نیمه ابری بوده و از عصر روز جمعه به‌تدریج بر میزان ابرها افزوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، از جمعه شب تا ظهر شنبه (۱۶ دی) در مناطق جنوبی، مرکزی استان و شهرستان گرمی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در شهرستان‌های اصلاندوز ، پارس‌آباد و بیله‌سوار بارش پراکنده احتمال می‌رود و بر همین اساس رعایت توصیه‌های ایمنی در هشدار صادر شده شماره ۶۷ (سطح زرد) مرکز پیش‌بینی استان اردبیل تاکید شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در این اطلاعیه بر لزوم احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان بویژه در گردنه الماس و صائین ، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در مسیر سامانه‌ها و جریان‌های جوی گوناگون دارای جاده‌های مواصلاتی سخت‌گذر و پر پیچ و خم با شیب‌های تند و خطرناک است به گونه‌ای که هشت گردنه سخت گذر و برفگیر در این استان قرار دارند که در طول بیش از هشت ماه از سال امکان ریزش سنگین برف و وقوع پدیده کولاک در آنها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.